dijous, 12 d’abril del 2007

Un bon pilar

El mes d'agost passat, quan estava ingressat a Sant Joan de Déu, em van regalar Els Pilars de la Terra. Tot un totxo de llibre i que cada cop que el veia em passaven les ganes de llegir-lo, però un bon dia vaig fer el pas i vaig començar a llegir-lo. I tot que ja sabia que era tot un clàssic quan el vaig llegir, vaig saber perquè. De fet, tot i les mil i picu de pàgines que tenia, me'l vaig llegir en 15 dies.
És un llibre llarg, molt llarg, però que es fa curt. Pàgina rere pàgina no deixa de sorprendre's i quan sembla que la història ja està a punt d'acabar-se, la novel·la pren un nou i sorprenent gir que encara és millor que el que ha passat fins al moment.
L'eix central de la història volta sobre la construcció d'una catedral i del seu arquitecte, en Tom Builder. Al voltant de la catedral es creen amors, odis, conspiracions, aliances, traicions... que no deixen de sorprendre pàgina rere pàgina.